Najczęściej zadawane pytania

Na czym polega proces mycia automatycznego?

Proces mycia w Myjni Automatycznej (Tunel) zależy od wybranego przez klienta programu. Każdy program zawiera 4 elementy główne to jest ręczne mycie wstępne, wieloszczotkowe mycie szamponem,mycie kół oraz dosuszanie. Następnie z pośród 6 dostępnych programów mycia można wybrać różne kombinacje dodatkowych funkcji procesu takich jak:
aktywna piana, wosk, mycie podwozia

Program 1
ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, efektywne suszenie

Program 2
ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, efektywne suszenie

Program 3
ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, super wosk, efektywne suszenie

Program 4

ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, aktywne mycie podwozia, efektywne suszenie

Program 5

ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, super wosk, efektywne suszenie

Program 5
ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, super wosk, aktywne mycie podwozia, efektywne suszenie

Na czym polega proces mycia ręcznego?

Proces mycia ręcznego polega na spłukaniu karoserii pojazdu wodą pod wysokim ciśnieniem. Następnie na całą karoserię auta nanosi się specjalną aktywną pianą, która ma za zadanie zmiękczyć i połączyć ze sobą bród. Felgi pojazdu są domywane gąbką jeśli to konieczne. Na stanowisku myjni ręcznej oprócz tradycyjnego mycia auta jesteśmy w stanie dokładnie wyczyścić i zakonserwować silnik, umyć podwozie czy zabezpieczyć powłokę lakieru woskiem polimerowym. Po myciu, nadwozie jest dokładnie wycierane nie zapominając o progach i usunięciu wody za pomocą sprężonego powietrza z trudno dostępnych miejsc. Mycie samochodu z zewnątrz powinno poprzedzać wszelkie usługi związane ze sprzątaniem wnętrz.

Na czym polega proces sprzątania wnętrza?

OPCJA FULL jest to kompleksowe sprzątanie wnętrza samochodu składające się z :

  • Odkurzenia wnętrza pojazdu łącznie z bagażnikiem
  • Mycia szyb i lusterek
  • Czyszczenia deski rozdzielczej
  • Czyszczenia elementów plastikowych
  • Wycieraniem progów

Opcja Full ma na celu usunięcie z tapicerki, podłogi i bagażnika piasku, sierści czy innego rodzaju zanieczyszczeń.
Mycie szyb poprawia widoczność podczas jazdy natomiast czyszczenie kokpitu nadaje elementom plastikowym
właściwości antystatyczne oraz odpowiedni wygląd.

Na czym polega proces woskowania karoserii?

Woskowanie ręczne jest najczęstszą metodą konserwacji lakieru nadwozia, i mimo rozwoju chemii i innych technologii nie straciło nic ze swych zasadniczych zalet. Przed przystąpieniem do woskowania ręcznego należy auto dokładnie umyć i wytrzeć do sucha.

Wosk nakładamy miękką nie chłonącą gąbką, ruchami kolistymi. Pokrywamy całą karoserię i czekamy na wyschnięcie wosku. Już samo nałożenie wosku zabezpiecza lakier. Jego dotarcie miękką szmatką doprowadza do uzyskania połysku. Efekt ten powstaje poprzez pokrycie powierzchni lakieru, razem z wypełnieniem drobnych zarysowań, które ze względu na swoją porowatość i utlenienie dają wrażenie zmatowienia. Dzieje się tak, dlatego iż promień światła odbijając się od powierzchni lakieru ulega załamaniu, a nawet rozszczepieniu ( w słońcu ryski mienią się jak tęczowe nitki) zakłamując prawdziwy odcień koloru. Jakie jest czasem nasze zdziwienie, gdy po nawoskowaniu lakier odzyskuje swoją głębię koloru i lustrzane odbicie.

Wynika to z wypełnienia drobnych ubytków, i dotarcia wosku przez co tworzy się jednolitą powierzchnię równomiernie odbijającą fale świetlne. Efekt głębi koloru można wzmóc stosując wosk wzbogacony pigmentami koloryzującymi, z barwą dopasowaną do koloru nadwozia.

Lakier pokryty woskiem jest bardziej odporny na działanie czynników zewnętrznych (ostre słońce, deszcze, kurz, sól) i o wiele łatwiejszy w utrzymaniu czystości.

Jakie są rodzaje wosków?

Sieć myjni Robo Wash Center oferuje kilka rodzajów woskowań karoserii. Zaczynając od najprostszych i najmniej czasochłonnych po te które wymagają trochę więcej uwagi i wkładu pracy przy procesach nakładania i polerowania.
W swoim pakiecie usług oferujemy hydrowosk (nabłyszczanie mechaniczne), woskowanie bezbarwne, pełną gamę wosków kolorowych oraz woski twarde polimerowe (politura). Posiadamy również ręcznie nakładany wosk Carnauba oraz wosk nakładany za pomocą dwu głowicowej maszyny.

Co to jest nabłyszczanie mechaniczne (hydrowosk) ?

Nabłyszczanie mechaniczne jest najprostszą i najmniej czasochłonną metodą zabezpieczenia lakieru nadwozia.

Wykonuje się ją przy myciu ręcznym pojazdu, i zabiera to dodatkowo około pięć minut. Nabłyszczanie polega na pokryciu umytego auta woskiem polimerowym (w postaci płynnej) przy pomocy lancy natryskowej wysokociśnieniowego agregatu myjącego.

Efekt zabezpieczenia i nabłyszczenia osiągany jest natychmiastowo, zaraz po kontakcie emulsji woskującej rozprowadzonej na powierzchni lakieru.

Co to jest politurowanie?

Przed nałożeniem politury na karoserię należy dokładnie umyć auto w myjni ręcznej w celu usunięcia brudu, odtłuszczenia powierzchni i zmycia resztek starego wosku, lub innych środków zabezpieczających lakier. Po tym zabiegu łatwo jest ocenić stan powłoki lakierniczej i podjąć odpowiednie działania, oraz środki w celu jej zabezpieczenia.

Sama politura (w przeciwieństwie do wosku) jest bezbarwnym płynem, który szybko zastyga po naniesieniu na powierzchnię lakieru, przybierając barwę matową. Miękką nie chłonącą gąbką, kolistymi ruchami rozprowadzamy politurę po całej powierzchni lakieru, tak by całe auto wyglądało jak pokryte rybią łuską. Nim zaczniemy docierać czekamy, na efekt zastygnięcia.

Proces zastygania jest bodaj najważniejszy ze wszystkich czynności, odbywa się bez ingerencji zewnętrznych i musi dokonać się samoistnie. Jest to moment decydujący o przyszłej jakości i trwałości powłoki ochronnej. Rozprowadzona politura w postaci płynnej nie tylko osiada na powierzchni lakieru, ale też wnika we wszelkie mikro pory i rysy pełniąc rolę wypełniacza. Zastygając tworzy przy tym samoistne kotwice, które w połączeniu z warstwą powierzchniową tworzą mocną, zwartą i odporną tarczę chroniącą lakier. Warstwa ochronna jest na tyle elastyczna, że nie poddaje się tzw. wykruszaniu i jest odporna na wahania temperatury zewnętrznej. Posiada też pewną odporność mechaniczną, przyjmując na siebie działanie kurzu czy otarcia drobnych gałązek.

Należy zaznaczyć wspaniałą odporność na działanie środków chemicznych kwaśne deszcze, sól w okresie zimowym, czy ptasie odchody zawierające sporo azotu, nawet mycie ręczne przy użyciu silnych szamponów trawiących pozostawia nową powłokę z politury nienaruszoną. By ją usunąć musimy poczekać na efekt zestarzenia się powłoki. Poznajemy to po braku skraplania się wody na powierzchni lakieru i samo osuszania się podczas jazdy. Nadmienię, że auto politurowane o wiele łatwiej się myje. Politura jest bardzo trwała, i jeśli zdecydujemy się jej powierzchnię pokryć innym środkiem nabłyszczającym to bardzo proszę, gdyż na pewno się nie wymiesza ani podda.

Docieranie rozpoczynamy od elementu, na który najwcześniej położyliśmy warstwę politury. Polerujemy za pomocą miękkiej szmatki. Lepszy efekt połysku perły uzyskamy w zastosowaniu politury do lakierów starszych. Sama w sobie posiada własny perłowy połysk, co uwidacznia się podczas docierania i dodatkowo podnosi efekt, ale nastręcza trudności ze względu na wrodzoną twardość zastygłej politury i jest czynnością praco i czasochłonną, dlatego polecamy zlecić tą czynność wykwalifikowanemu personelowi.

Jak wygląda pranie tapicerki?

Opis procesu technologicznego

Pierwszą czynnością, jaką wykonujemy podczas procesu prania tapicerki jest odkurzenie auta oraz usunięcie z wnętrza dywaników gumowych, fotelików dziecięcych innych akcesoriów utrudniających pracę, lub mogących ulec zamoczeniu. Wstępne namoczenie tapicerki polega na naniesieniu warstwy wody wzbogaconej w środek zmiękczający rozprowadzonej po tapicerce agregatem piorącym w celu przygotowania do prania właściwego.

Pranie właściwe jest główną czynnością mającą na celu usunięcie brudu i przykrego zapachu powstałego w czasie użytkowania auta. Polega na naniesieniu środka piorącego na powierzchnię tapicerki za pomocą agregatu piorącego i ręcznym wcieraniu go w powierzchnię, aż do usunięcia brudu i osadów.

Odsysanie polega na podciśnieniowym usunięciu rozpuszczonych zanieczyszczeń, jak i samych środków piorących z powierzchni tapicerki, a w wypadku aut mocniej zabrudzonych z głębi poszycia.

Płukanie polega na obfitym rozprowadzaniu czystej wody po upranej powierzchni w celu maksymalnego rozcieńczenia resztek środków piorących, które mogły w śladowych ilościach pozostać w poszyciu wnętrza auta. Wtórne odsysanie jest podciśnieniowym usunięciem wody z płukania tapicerki, aż do stanu tzw. półsuchego.

Suszenie i pasteryzacja to końcowe, lecz i najbardziej czasochłonne czynności. Suszenie polega na wprowadzeniu nawiewu rozgrzanego powietrza do wnętrza auta w celu przyspieszenia i całkowitego odparowania wilgoci z tapicerki na całej jej głębokości. Proces suszenia i jego temperatura podlega stałej kontroli personelu obiektu. Pasteryzacja jest najstarszą, ekologiczną (bez użycia środków chemicznych) i najprostszą metodą sterylizacji, w tym wypadku wnętrza auta. Polega na czasowym podniesieniu temperatury suszenia przy szczelnym jego zamknięciu do ok. 70sC na ok. 30 min. Zapewnia to dostateczną utylizację resztek środków piorących i dezynfekcję wnętrza przed kolejnym okresem użytkowania auta. Przed odbiorem auto jest doczyszczane zgodnie z procedurą opcji „full”.

Opcja „Super Full”

  • 1. Odkurzanie
  • 2. Namoczenie
  • 3. Pranie właściwe
  • 4. Odsysanie
  • 5. Płukanie
  • 6. Wtórne odsysanie
  • 7. Suszenie plus pasteryzacja
kolo
Czy w Robo Wash Center można otrzymać rabat na usługi?

Robo Wash Center wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadziło do swojego zakresu usług różnego rodzaju karnety, które jako forma rabatowania usług nie jest nam obca.

Karnety są do wykorzystania w dowolnym terminie w sieci myjni Robo Wash Center, przy zachowaniu obowiązującego regulaminu, dotyczącego kolejności wykonania usługi.

I tak oferujemy Państwu następujące karnety:

Karnet na mycie na dowolnym programie w myjni automatycznej z 10% rabatem tj. 10 przejazdów w cenie 9 myć.

Program 1
karnet w cenie 171 zł, (koszt 1 przejazdu wynosi: 17,10 zł brutto) (ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, efektywne suszenie)

Program 2
karnet w cenie 207 zł, (koszt 1 przejazdu wynosi: 20,70 zł brutto) (ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, efektywne suszenie)

Program 3
karnet w cenie 225 zł, (koszt 1 przejazdu wynosi: 22,50 zł brutto) (ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, super wosk, efektywne suszenie)

Program 4
karnet w cenie 252 zł, (koszt 1 przejazdu wynosi: 25,20 zł brutto) (ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, aktywne mycie podwozia, efektywne suszenie)

Program 5
karnet w cenie 270 zł, (koszt 1 przejazdu wynosi; 27,00 zł brutto) (ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, super wosk, efektywne suszenie)

Program 6
karnet w cenie 315 zł, (koszt 1 przejazdu wynosi: 31,50,00 zł brutto) (ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, super wosk, aktywne mycie podwozia, efektywne suszenie)

Program 6B
karnet w cenie 364 zł, (ręczne mycie wstępne, wielo szczotkowe mycie szamponem, mycie kół, aktywna piana, super wosk, aktywne mycie podwozia, efektywne suszenie) Z dodatkowym jednorazowym sprzątaniem wnętrza (OPCJA FULL)

Karnet na „Mycie Ręczne Nadwozia” metodą bezdotykową. Przy zakupie karnetu (5 myć) udzielamy RABATU w wysokości 10% od wartości zamówienia

Karnet na „OPCJĘ FULL” – kompleksowe sprzątanie wnętrza

Odkurzanie łącznie z bagażnikiem (bagażnik odkurzamy na życzenie klienta), mycie wycieraczek, mycie szyb i lusterek, czyszczenie deski rozdzielczej oraz czyszczenie elementów plastikowych (do wyboru deska czyszczona jest w macie lub połysku) oraz wycieranie progów.

Przy zakupie karnetu (5 OPCJI FULL) udzielamy RABATU w wysokości 10% od wartości zamówienia.

Dlaczego opłacalny jest zakup karnetów?

Korzyści dla osób prywatnych:

  • Kupując karnet obsłużymy Państwa bezgotówkowo w godzinach otwarcia myjni.
  • Nie ma konieczności wysiadania z samochodu
  • Karnetem możecie Państwo podzielić się z żoną, kolegą
  • Nie trzeba martwić się o drobne
  • Nasze karnety są bezterminowe
  • Można je wykorzystać na każdym naszym obiekcie

Korzyści dla firmy?

  • Znikają problemy z rozliczaniem faktury za poszczególne przejazdy, ponieważ kierowcy otrzymują jedną przy zakupie karnetu.
  • Karnet można podzieli na kilku pracowników
  • Większa możliwość kontrolowania kosztów
  • 10 myć w cenie 9
Co to jest polerowanie lakieru?

Woskowanie i nabłyszczanie, jeśli chodzi o dobry i efektowny wygląd lakieru, są metodami czasowymi, i po pewnym okresie ulegają rozkładowi i zanikowi z powierzchni nadwozia, a operację przywracającą połysk trzeba powtórzyć.

Trwałym sposobem na przywrócenie dobrego stanu lakieru jest jego wypolerowanie (regeneracja). Polecamy nasz czteroetapowy proces polerowania.

Przed przystąpieniem do polerowania nadwozie jest myte ręcznie w celu odtłuszczenia lakieru. Po umyciu można ocenić stan zużycia powierzchni i głębokość zarysowań, oraz stopień jakości i twardości lakieru. Zawsze najlepszym będzie lakier położony fabrycznie, ze względu na jego dobrą jakość i grubość, i mimo jego nawet znacznego zużycia powierzchniowego będzie posiadał lepsze i trwalsze własności antykorozyjne, niż powłoka odmalowywana. Zestawem do polerowania w naszym przypadku jest kątowo rotacyjna maszyna o zmiennym zakresie obrotów, zestaw gąbek polerskich o różnej ziarnistości i średnicy, oraz zestaw środków polerskich.

Polerowanie robimy etapowo, elementami nadwozia. Rozpoczynamy od naniesienia emulsji polerującej o największych właściwościach polerskich na element karoserii i nasączenia nią gąbki na całej powierzchni styku. Uruchamiamy maszynę po przyłożeniu gąbki do maski i polerujemy lekko dociskając urządzenie. Suwając nią wahadłowo, stopniowo zwiększamy obroty. Gąbka wchłonie nadmiar emulsji, i na polerowanej powierzchni pojawi się film polerujący. W miejscu styku gąbki z lakierem temperatura zacznie wzrastać pod wpływem tarcia, a wysączająca się z gąbki emulsja, (której działanie wzmaga się pod wpływem temperatury) zacznie powierzchniowo zmiękczać lakier. Gąbka zaczyna wtedy tą masę wchłaniać, pod wpływem wirowania enzym zmiękczający odparowuje, a wytrącony lakier w postaci pyłu jest odrzucany na bok. Po wypolerowaniu wszystkich elementów, auto jest myte ponownie w celu odpylenia.

Operację powtarzamy, ale zmieniamy gąbkę na delikatniejszą oraz używamy łagodniejszej w celu ostatecznego wygładzenia lakieru. Powtórnie myjemy auto w celu odpylenia.

Następnie zmieniamy gąbkę na futerko polerskie o dużej powierzchni i rozprowadzamy wosk po elementach polerowanych. Pod wpływem temperatury wosk zostaje utwardzony.

Ostatnim etapem jest zwykle ręczne nawoskowanie auta połączone z czyszczeniem zewnętrznych elementów plastikowych, na których mogą pozostać resztki wosku ewentualnie pasty polerskiej.

Mamy nadzieję, że będziecie Państwo mile zaskoczeni przy odbiorze odmłodzonego auta.

Co wchodzi w skład pakietu pranie?

Pakiet pranie zawiera:

  • mycie ręczne nadwozia
  • opcje „Super Full” (pranie i suszenie następujących elementów: foteli przednich, kanapy tylnej, podsufitki, podłogi, boczków, bagażnika)
  • politurowanie (woskowanie woskiem twardy polimerowy)
  • nabłyszczanie mechaniczne lakieru
  • zaczernianie zewnętrznych elementów plastikowych
  • zaczernianie opon
  • zapach firmowy

Łączny koszt cennikowy wynosi 445,00zł, my oferujemy go Państwu w cenie 349,00zł

Różnica w zł wynosi 96,00zł

Czy Robo Wash Center udziela przelewów?

Niestety, myjnie Robo Wash Center nie udzielają przelewów dla klientów indywidualnych.

Czy w Robo Wash Center można płacić kartą?

Myjnie Robo Wash Center akceptują płatności kartami płatniczymi jak również kartami American Express.

Co robić i czego nie robić podczas mycia w myjni automatycznej?

Szczegółowe instrukcje jak zachowywać się podczas procesu mycia na myjni tunelowej znajdują się w „Regulaminie myjni automatycznej” umieszczonym przed każdym wjazdem do myjni tunelowej. Prosimy naszych klientów aby zastosowali się do poleceń operatorów myjni. Podczas korzystania z myjni automatycznej należy odkręcić antenę radiową, złożyć lusterka wsteczne, nie gasić silnika, włączyć bieg jałowy, nie hamować i nie skręcać kierownicy. Myjnia jest w pełni automatyczna więc poszczególne etapy mycia odbywają się bez ingerencji człowieka. Za prawidłowe tempo oraz trase pojazdu odpowiedzialny jest tzw. transporter.

Gdzie ważne są karnety zakupione w RWC?

Karnety są do wykorzystania w dowolnym terminie w sieci myjni Robo Wash Center przy zachowaniu obowiązującego regulaminu, dotyczącego kolejności wykonania usługi. Karnet można wykorzystać w godzinach pracy myjni (7:00-22:00 na myjni Czarnomorska oraz 8:00-21:00 na pozostałych myjniach)

Jakie są godziny otwarcia myjni?

Myjnia przy ul. Czarnomorskiej czynna jest w godzinach 7:00-22:00 Pozostałe otwarte są w godzinach 8:00-21:00

Co to jest Medal Europejski?

Firma jest członkiem BCC, do której została zaproszona jako rzetelna i wiarygodna posiadająca swój znak zastrzeżony. W 2002 roku zostaliśmy uhonorowani Medalem Europejskim przez BCC i UKIE za „Mycie Bezdotykowe”, a w roku 2001 za usługę „Opcja Full”

Jak często powinno się myć pojazd?

Badania wykazy, że kierowca w zadbanym samochodzie prowadzi go ostrożniej, z większą kulturą i wiarą w jego możliwości. Środki chemiczne, kwaśne deszcze, sól w okresie zimowym, czy ptasie odchody zawierające sporo azotu, smoła/asfalt, żywica opadająca z drzew w okresie wiosennym bardzo mocno przyczyniają się do gorszego stanu naszych samochodów.

Wyżej wymienione czynniki stale atakują powierzchnię lakieru, niszcząc jego wierzchnią warstwę. Przy braku konserwacji lakier matowieje na skutek pojawienia się małych pęknięć na jego powierzchni. W ten sposób ochronne i wodoodporne właściwości lakieru maleją.

Dlatego regularne mycie i woskowanie karoserii, poza oczywistą poprawą jej wyglądu, znacznie opóźnia proces matowienia i niszczenia lakieru.

Dlaczego mycie pojazdu ważne jest w każdym sezonie?

Kierowcy bardziej dbają o auta w lecie, a to zimą potrzebują one lepszej ochrony. Niezabezpieczone lakiery matowieją już w trzy, czteroletnich autach i mają większą podatność na korozję. Dlaczego?

Ponieważ, gdy robi się chłodniej, nie chce się nam samemu myć i konserwować pojazdu. Odwiedziny myjni nie są zbyt częste, a powinno być dokładnie odwrotnie. Gdy w lecie do zmycia kurzu i brudu wystarczy zwykłe i niedrogie mycie szamponem, tak teraz musimy korzystać z droższych programów myjni automatycznej z pianą aktywną, myciem podwozia i woskowaniem.

Co to jest Hydrofobizacja?

Hydrofobizacja to inaczej uszlachetnienie powierzchni szyb znana na rynku jako aquakontrol, niewidzialna wycieraczka czy raincontrol. Hydrofobizacja szyb polega na trwałym pokryciu powierzchni szyb środkami chemicznymi z zastosowaniem nanocząsteczek silanów, powodując wyrównanie mikroskopijnych nierówności i zwiększenia napięcia na powierzchni szkła. Tak przygotowana powierzchnia jest hydrofobowa czyli nie przyjmująca wody i innych płynów.

Jakie są zalety powłoki Hydrofobowej?
-dzięki zwiększonej gładkości szkła krople deszczu z trudem utrzymują się na powierzchni szkła więc już przy prędkości 70/80km/h użycie wycieraczek nie jest konieczne
-szyba mniej się brudzi
-z łatwością usuwa się z niej wszelkie zanieczyszczenia, insekty, owady
-gładka szyba nie posiada na powierzchni mikrokarbów więc jest trwalsza, bardziej odporna na zarysowania i pęknięcia punktowe (odpryski od kamienia)
-czyszczenie ze szronu jest zdecydowanie łatwiejsze
-jazda podczas deszczu i w nocy jest bezpieczniejsza i dużo bardziej komfortowa
– prawie całkowicie znika efekt tafli wody i braku widoczności kiedy wymijające nas auto ochlapie nas ścianą wody
-boczne szyby podczas deszczu są prawie suche a widoczność w lusterkach wstecznych prawie nieograniczona
-korzysta z niej już Audi, Porsche, Volvo
Co to jest Nanotechnologia?

Nanotechnologia zajmuje się badaniami bardzo małych struktur. Wielkość jednego nanometra odpowiada milionowej części milimetra. Znane nam z naszej makro skali właściwości struktur materiałów zmieniają się, gdy zaczynają funkcjonować w nanostrukturach. Zmieniają się wtedy znane nam dotąd niepodważalne właściwości chemiczne, mechaniczne, magnetyczne, optyczne i inne – w szczególny sposób zaczynają zależeć od wielkości i kształtu cząsteczek. Rozwiązanie stosowane w przemyśle zbrojeniowym i lotnictwie.